Parádny projektový deň v Novoškole Zlaté Moravce

zdroj: 15. október 2024 | facebook.com | Novoškola Zlaté Moravce 

Projektový deň v 4.B – Slovensko

Naši štvrtáci z Novoškoly si počas projektového vyučovania prepojili vlastivedu, slovenský jazyk, matematiku, výtvarnú aj pracovné vyučovanie. Na začiatku si pomocou pojmovej mapy, ktorú sami vytvárali, zopakovali všetko, čo už o Slovensku vedia. Zamerali sa na folklór: Kroj – prišla v ňom oblečená pani učiteľka, typické slovenské jedlá, Čičmany – a ich jedinečnú architektúru, Modranskú Majoliku. Po tom, čo sa dozvedeli základné informácie, sa chlapci rozdelili do dvojíc – vyrábali valašku, vlniak, Čičmianske domy, Modranskú majoliku. Dievčatá spoločne vyrábali Partu – svadobnú čelenku.

Po zhotovení a uprataní triedy sa vybrali na nákup surovín potrebných na prípravu jedného z typických slovenských jedál – bryndzové halušky. Skôr ako odišli zo školy prebehlo zisťovanie a zapísanie odhadu – koľko im bude trvať cesta tam aj späť, koľko času strávia v obchode aj kuchyni, koľko bude stáť celý nákup.

Cestu si rozdelili na štyri úseky: škola- VÚB, VÚB – Jednota a späť. Vo dvojiciach krokovali -počítali koľko krokov spravia na danom úseku. Pani učiteľka stopovala čas. Hlavný zapisovač všetko poctivo zapisoval. V obchode si hravo poradili a spravili nákup. Po príchode do školy sa pustili do prípravy. V školskej kuchynke šúpali, strúhali, krájali, miešali, umývali riady, vyvárali ( viď video) až napokon tie halušky stihli pripraviť a hlavne ich stihli aj zjesť.

A veru, dobre navarili. Výborne sa zhostili každej jednej úlohy. Nakoniec spočítali kroky, časy a zistili koľko im to všetko trvalo. V obchode strávili necelých 9 minút, cesta tam aj späť trvala do 15 minút, v kuchyni celá príprava zabrala necelých 52 minút. Jedna skupina spravila cez 1000 krokov, druhá skupina pod 1000 krokov. Veľmi pekne vysvetlili prečo také rozdiely v krokoch -rôzna dĺžka kroku u jednotlivcov, mohol sa niekto pomýliť v počítaní. Nakoniec si deti povedali jedno negatívum, jedno pozitívum celého vyučovania a čo sa im podarilo a v čom vidia zlepšenie. Jednoznačne sa zhodli na tom, že kúpili málo slaniny 🤣

Úprimne, bola som z toho varenia viac unavená ako po celom týždni učenia 🙈, no zároveň neskutočne šťastná a hrdá, ako zvládli všetko to, čo som si na nich zas vymyslela.
Daniela Šipošová, učiteľka 4. B, ZŠ Robotnícka / Novoškola